Populære innlegg


søndag 1. mai 2011

Traktor-genser


Årets første barnegenser! Det blir nok flere, for det er så kjekt å strikke små plagg. Denne genseren er strikket i 4 år. Garnet jeg brukte var Silja fra SparKjøp. Det består av 80 % superwash ull, og 20 % nylon. Det er av den grunn ganske slitesterkt. Pinnenummeret jeg brukte var 2,5 på vrangbordene og 3 på resten.


Mønsteret fant jeg i et ukeblad. Traktormønsteret var litt krevende i starten, da jeg måtte bruke 3 forskjellige farger samtidig. Men etter en stund gikk det også greit.


Raglanfelling over mønsteret. Denne fellingstypen må være min favoritt! Vet ikke hvem eieren av denne genseren skal bli, så i mellomtiden får jeg leggen den i "lageret" mitt:)

27 kommentarer:

  1. nei, sjå på den da! knall fine blei ann!! sånnein ska eg o laga ein gång:D (spar på oppskriften;))
    klem fra bitti

    SvarSlett
  2. Kjempeflott genser med traktor på! Husker du hvilket ukeblad du fant denne oppskriften i? Vil gjerne strikke denne til lillegutt selv :)

    Stine

    SvarSlett
  3. Hei!

    Er det mulig å få tak i den oppskriften på traktorgenseren?
    Den var nydeleg! :)

    SvarSlett
  4. Skulle gjerne hatt den oppskriften. Er det mulig at du vil den, og sende den på min mail? aid-ei@online.no

    SvarSlett
  5. Kjempefin! Har du anledning til å sende oppskriften på mail? cabeo@online.no.

    SvarSlett
  6. Hei.Kan du sende denne oppskriften på mail? Utrolig fin genser :)camillagulbrandsen@hotmail.com

    SvarSlett
  7. Denne hadde vært perfekt til min lille sønn!! Kunne du sendt med denne oppskriften? Maritsandbek@hotmail.com.

    SvarSlett
  8. Jeg har googlet rundt etter en fin ullgenser til 4åringen min, og denne er jo perfekt! Så fin altså!! Liker at den er enkel men samtidig med fine detaljer. Vil du sende meg oppskriften også? (morlindl@online.no)

    SvarSlett
  9. Kjempe fint mønster! Kan du sende det på mail til meg? emrukke@gmail.com

    SvarSlett
  10. Hei !

    Flottings! Ønkser også mønteret!! marit@furrycatwalk.com

    SvarSlett
  11. Kjempefin,mulig å få mønsteret? Ingrun50@hotmail.com

    SvarSlett
  12. Sååå fin! Midt i blinken til mine traktorgale gutter. Hadde blitt veldig glad hvis du ville dele mønsteret med meg :) ninamyrhaug@hotmail.com

    SvarSlett
  13. Ååh.. Kan jeg også få oppskift?? :-) anne_lillesand@hotmail.com
    Hadde bært midt i blinken til minsten.. ;-)

    SvarSlett
  14. kjæmpefin genser;) lurer på om du har mulighet til å sende oppskriften på mail til maren_tronstad@hotmail.com

    :)

    SvarSlett
  15. Hei! Så flott genser:-) Kan du sende meg oppskriften? Har flere traktorglade gutter i familien:-) min e-post hegethun@hotmail.com :-)

    SvarSlett
  16. hadde du villet sende oppskriften til meg? leter etter oppskrift på genser med traktor. ann.elin.mortensen@gmail.com

    SvarSlett
  17. Hei :)
    Så utrolig fin den genseren var!
    Kunne du sendt meg oppskriften?
    siljehay@hotmail.com

    SvarSlett
  18. Heisann.
    Denne genseren var utrolig flott.
    Passet perfekt til min lille venn.
    Kunne du sende meg oppskriften på den så har jeg blid veldig glad.?
    lillnita@online.no

    SvarSlett
  19. Denne oppskriften vil jeg også gjerne ha om du deler. mona.spitalen.hellem@gmail.com

    SvarSlett
  20. kjempefin;-)
    er på utkikk etter genser til min nevø som elsker traktorer;-)
    blir glad om du kan sende meg oppskriften.
    mjthane@gmail.com

    SvarSlett
  21. Kjempe fin!!!
    Dette er akuratt den typen traktor mønster jeg er på jakt etter..
    Ser at d er flere som spør om du har mulighet til å sende på mail.. vil du være så grei å gjøre det til meg også...
    Silje@rorleggersunde.no
    På forhånd tusen takk !!
    Ha en fantastisk førjulstid, og en flott jul :-)

    SvarSlett
  22. Slenger meg på det samme spørsmålet som resten her.
    Kan du sende meg oppskriften?
    heia_tilde@hotmail.com
    Denne genseren var knallfin, har to gutter som er lidenskapelig opptatt av traktorer så denne hadde blitt midt i blinken.
    Ha en fin dag

    SvarSlett
  23. hei

    er på jakt etter oppskriften
    Syns den er nydelig
    Kjøper gjerne oppskriften av deg,da jeg ikke finner den i butikk

    SvarSlett
  24. Hadde denne oppskriften men har rotet den bort. Er det mulig å få den av deg? vigdis.vestengen@gmail.com

    SvarSlett
  25. Vil veldig gjerne ha oppskriften på denne genseren, pliiiiiizz ;))
    hilde.gulbrandsen@procall.no
    På forhånd 1000 mill. TAKK <3

    SvarSlett
  26. Som alle de andre ønsker jeg gjerne å få tak på oppskriften til denne genseren, vil du være behjelpelig med å fortelle meg hvor. På forhånd takk. lhepe@online.no

    SvarSlett