Populære innlegg


lørdag 28. mai 2011

Marius-lue


Endelig kom tiden for luestrikking, selv om vi nærmer oss juni. Det er merkelig, om sommeren får jeg alltid lyst til å strikke ullplagg, votter og luer. Uansett årstid, det kommer alltid godt meg i lageret!


Til denne luen med det klassiske Marius-mønsteret hadde jeg ingen oppskrift. Derfor måtte jeg lage meg en selv. Jeg tok utgangspunkt i mønsteroppsettet for en marius-genser, og ganget opp rapporten til jeg nådde passe vidde for hodet mitt. Jeg la opp 126 masker på pinne nr. 3. Garnet jeg brukte var Silja fra SparKjøp. Her fikk jeg brukt opp litt av restegarnet mitt.


Om du kjenner marius-mønsteret godt, kan du se at jeg har begynt i "feil ende" på mønsteret. Det gjorde jeg for at jeg skulle få den fargede kanten nederst, i mitt eksempel rosafargen. Synes det et er veldig fint på luer!


Satser på å bruke denne i de kommende dagene, tror ikke solen og sommeren har satt kursen mot vestlandet og Haugesund riktig enda.

2 kommentarer:

  1. knall fine!!! likte ann kjempe godt tenkte eg sko laga mariuspannebånd i merinoull, men holde på me mariusgenser i alpakka nå så får venta litt;) kjekt å lesa bloggen din Vibeke! kjempe masse fint:D
    klem fra bitti

    SvarSlett
  2. Åh! Så fiiin! Fargene passet veldig godt! :D

    SvarSlett