Populære innlegg


lørdag 25. september 2010

Sidelengsstrikket jakke med hullmønster

Denne jakka er strikket i verdens beste garn, nemlig Merino Extra Fine. Dette garnet er utrolig mykt, ikke for tykt og det glir lett på strikkepinnen. Oppskriften er fra Garnstudio, og den finner du her.

For hele jakka brukte jeg pinnenummer 4, og jeg strikket min i str. M. Da trengte jeg 500 gram garn. Garnet er i seg selv ganske dyrt, 35 kr / nøste, men i sommer var garnet på tilbud, da garnbutikker som selger Dropsgarn hadde 30 % avslag på alt ull-garn. Da kjøpt jeg opp et lager!

Jakka strikkes sidelengs, og den strikkes i ett stykke. Den var kjempekjekk å lage, og ikke vanskelig. Det beste med hele jakka, er at den ikke har armer! Da tar det så mye kortere tid.. Denne er kjempemyk og varm å ha på seg, og anbefales å strikke.

God helg:)


2 kommentarer:

  1. Den kledde du, Vibeke! Har kost meg på loppemarked i helga - og kom hjem med to poser garn. Litt spesielle farger, men jeg får se hva det kan bli til.

    SvarSlett
  2. Meget flot vest du har strikket, skøn farve. Jeg er selv tilhænger af veste, de er anvendelige.

    SvarSlett