Populære innlegg


søndag 11. april 2010

Babyjakker



Fabel er et fabelaktig garn. Jeg er ikke spesielt glad i å strikke mønster (mye pga at jeg gjør det for sjeldent), men dette garnet fikser det meste for deg. Det blir på en måte mønster i strikket av seg selv.

Disse jakkene er også funnet på garnstudio. Er som sagt strikket i Fabel med pinne nr 2,5. Den blå jakka ble laget her hjemme, mens den andre ble nylig laget i Nepal, under verdens høyeste fjell. Luene måtte jeg jo også strikke, da jeg hadde så mye garn igjen. Jeg brukte knapt 2 nøster til jakkene, str 6-9 mnd, og mindre enn 1 nøste til luene i tilsvarende størrelse. Kantene nede på jakka krøller seg litt, så jeg må nok dampe dem litt (selv om det egentlig aldri kommer til å skje).

NB! Henrik har akkurat kjøpt seg ny kameralinse, og her er urfremvisningen av de første bildene som noen gang er tatt med denne linsa. Det er en fisheye-linse, og har en synsvidde på 180 grader. Ganske stilig, egentlig.

1 kommentar:

  1. Så koselige småplagg - det er vel greit å ha noen gaver liggende. Og genseren til Henrik ble jo kjempefin, om enn kanskje litt varm akkurat nå. Ha en riktig fin uke!

    SvarSlett